Moduł Handel systemu enova przeznaczony jest do zarządzania działalnością handlowo – magazynową firmy. Pozwala on zarówno na ewidencję i zarządzanie dokumentami handlowymi typu faktury, paragony, korekty, jak i gospodarkę magazynową przy pomocy dokumentów PZ, WZ, RW, PW, itp. Moduł enova Handel pozwala także ewidencjonować oferty i zamówienia oraz automatycznie przetwarzać je na dokumenty faktur i magazynowe. Podobnie jak i pozostałe elementy systemu wyposażony jest w rozbudowaną konfigurację, za pomocą której dostosowujemy program do specyficznych wymagań Użytkownika.

Moduł Handel

Moduł Handel systemu enova przeznaczony jest do zarządzania działalnością handlowo – magazynową firmy. Pozwala on zarówno na ewidencję i zarządzanie dokumentami handlowymi typu faktury, paragony, korekty, jak i gospodarkę magazynową przy pomocy dokumentów PZ, WZ, RW, PW, itp. Moduł enova Handel pozwala także ewidencjonować oferty i zamówienia oraz automatycznie przetwarzać je na dokumenty faktur i magazynowe. Podobnie jak i pozostałe elementy systemu wyposażony jest w rozbudowaną konfigurację, za pomocą której dostosowujemy program do specyficznych wymagań Użytkownika.

Moduł Handel

Moduł Handel systemu enova przeznaczony jest do zarządzania działalnością handlowo – magazynową firmy. Pozwala on zarówno na ewidencję i zarządzanie dokumentami handlowymi typu faktury, paragony, korekty, jak i gospodarkę magazynową przy pomocy dokumentów PZ, WZ, RW, PW, itp. Moduł enova Handel pozwala także ewidencjonować oferty i zamówienia oraz automatycznie przetwarzać je na dokumenty faktur i magazynowe. Podobnie jak i pozostałe elementy systemu wyposażony jest w rozbudowaną konfigurację, za pomocą której dostosowujemy program do specyficznych wymagań Użytkownika.

Moduł Kadry Płace

Moduł Kadry Płace Przeznaczony do pełnej obsługi działu kadr i rachuby płac w firmach zatrudniających od kilkudziesięciu do kilku tysięcy pracowników. Odpowiednia parametryzacja systemu gwarantuje łatwość jego przystosowania do zmieniających się przepisów kadrowo-płacowych, przy czym z założenia większość modyfikacji użytkownik może zrealizować we własnym zakresie. Program gwarantuje dużą swobodę w definiowaniu własnych harmonogramów czasu pracy i składników wynagrodzenia. Pozwala na uzależnienie ich wartości m.in. od czasu pracy, okresu nieobecności, stażu pracy lub innych zdefiniowanych atrybutów. Możliwe są rozliczenia wielowalutowe (w szczególności rozliczenia pracowników polskich pracowników zatrudnionych za granicą).

Wdrożenia systemu ENOVA

SoftwareStudio Sp. z o.o. jest autoryzowanym Partnerem firmy Soneta Sp. z o. o. producenta systemu ENOVA w zakresie sprzedaży i wdrażania systemów wspomagających zarządzanie firmą. Pomagamy naszym Klientom w wyborze i uruchomieniu odpowiednich rozwiązań systemowych, sprzętowych i finansowych, optymalnych dla specyfiki ich działalności. Nasze wdrożenia realizujemy zgodnie z przyjętą przez nas metodyką wdrożeniową, stworzoną w oparciu o opisywane w literaturze wzorce oraz nasze doświadczenia. W prowadzonych projektach staramy się nie tylko zaimplementować aktualny model działania firmy w nowym systemie informatycznym, ale także proponujemy zwykle pewne sprawdzone rozwiązania które przyniosą Klientowi mierzalne korzyści. Każde wdrożenie traktujemy indywidualnie, ale cel zawsze jest taki sam – wdrożyć system w zakładanym przez Klienta zakresie i czasie oraz przy kosztach nie wyższych niż planowane. Klientom, którzy użytkują już wdrożone systemy, proponujemy powdrożeniowe usługi serwisowe. W zależności od potrzeb Klienta dobieramy taki zakres usług, który będzie dla niego optymalny. Zapewniamy między innymi dostęp do aktualnych wersji oprogramowania i dokumentacji oraz kompetentny hot-line. Nasza oferta nie ogranicza się do uruchomienia systemu ERP. Jeśli jest taka potrzeba dostarczamy naszym Klientom niezbędny sprzęt oraz oprogramowanie dodatkowe. Współpracujemy między innymi z firmami Beyond, Komputronik

Moduł Księgowość

Moduł Księgowość systemu enova oparty jest o dziennik księgowy w pełni zgodny z wymogami ustawy o rachunkowości. Dokumenty różnych typów ewidencjonowane przez program rozszerzają informacje zawarte w dzienniku. Program pozwala na budowę planu kont nieograniczonej liczbie poziomów syntetyki. Dodatkowo możliwa jest budowa kont słownikowych, powstających w chwili dokonywania na nich księgowania. Pozwala to na ograniczenie ilości kont do tych, które są niezbędne przez wyeliminowanie np. kont kontrahentów, z którymi nie zostały dokonane żadne Operacje.

Moduł Księga inwentarzowa

Moduł Księga inwentarzowa pozwala na pełną rejestrację zdarzeń związanych ze środkami trwałymi. Możemy otrzymać zarówno aktualny plan amortyzacji, jak i plan amortyzacji na dowolny dzień. Oprócz środków trwałych program ewidencjonuje wartości niematerialne i prawne oraz wyposażenie (obiekty o wartości niewystarczającej do uznania ich za środek trwały), które zaliczane są w koszty, bez konieczności ich amortyzowania.

Moduł Ewidencji środków pieniężnych

Integralnym elementem systemu enova jest Ewidencja Środków Pieniężnych, która wspiera przede wszystkim pracę osób odpowiedzialnych za prowadzenie raportów kasowych, ewidencjonowanie wyciągów bankowych, prowadzenie rozliczeń z kontrahentami, windykacje należności w firmie. System enova został wyposażony w funkcjonalność, która odpowiada za ewidencjonowanie, tworzenie i raportowanie wszystkich Operacji gospodarczych oraz dokumentów, które związane są z prowadzeniem rozrachunków, rozliczeń z kontrahentami, pracownikami, urzędami, bankami.


Moduł Handel

MODUŁ HANDEL. Moduł Handel systemu enova przeznaczony jest do zarządzania działalnością handlowo – magazynową firmy. Pozwala on zarówno na ewidencję i zarządzanie dokumentami handlowymi typu faktury, paragony, korekty, jak i gospodarkę magazynową przy pomocy dokumentów PZ, WZ, RW, PW, itp. Moduł enova Handel pozwala także ewidencjonować oferty i zamówienia oraz automatycznie przetwarzać je na dokumenty faktur i magazynowe. Podobnie jak i pozostałe elementy systemu wyposażony jest w rozbudowaną konfigurację, za pomocą której dostosowujemy program do specyficznych wymagań Użytkownika.

Wdrożenia systemu ENOVA

Głównym przedmiotem działalności naszej firmy jest tworzenie oprogramowania dla firm oraz wdrażanie systemów klasy ERP – a w szczególności ENOVA firmy Soneta z Krakowa..

SoftwareStudio Sp. z o.o. jest autoryzowanym Partnerem firmy Soneta Sp. z o. o. producenta systemu ENOVA ;w zakresie sprzedaży i wdrażania systemów wspomagających zarządzanie firmą. Pomagamy naszym Klientom w wyborze i uruchomieniu odpowiednich rozwiązań systemowych, sprzętowych i finansowych, optymalnych dla specyfiki ich działalności.

Nasze wdrożenia realizujemy zgodnie z przyjętą przez nas metodyką wdrożeniową, stworzoną w oparciu o opisywane w literaturze wzorce oraz nasze doświadczenia. W prowadzonych projektach staramy się nie tylko zaimplementować aktualny model działania firmy w nowym systemie informatycznym, ale także proponujemy zwykle pewne sprawdzone rozwiązania które przyniosą Klientowi mierzalne korzyści. Każde wdrożenie traktujemy indywidualnie, ale cel zawsze jest taki sam – wdrożyć system w zakładanym przez Klienta zakresie i czasie oraz przy kosztach nie wyższych niż planowane. Klientom, którzy użytkują już wdrożone systemy, proponujemy powdrożeniowe usługi serwisowe. W zależności od potrzeb Klienta dobieramy taki zakres usług, który będzie dla niego optymalny. Zapewniamy między innymi dostęp do aktualnych wersji oprogramowania i dokumentacji oraz kompetentny hot-line. Nasza oferta nie ogranicza się do uruchomienia systemu ERP. Jeśli jest taka potrzeba dostarczamy naszym Klientom niezbędny sprzęt oraz oprogramowanie dodatkowe.


  • Księgi handlowe Dziennik z możliwością wydzielania sub-dzienników, Ewidencja VAT Zakupu i Sprzedaży, Ewidencja dokumentów, które nie są fakturami VAT (raporty kasowe, wyciągi bankowe, dokumenty importowe, listy płac, memoriały), Zestawienia sald i obrotów, Rozliczenia z kontrahentami. Program pozwala na ewidencję rozrachunków walutowych wraz z tabelą kursów oraz automatycznym naliczaniem i ewidencjonowaniem różnic kursowych bieżących i statystycznych (na koniec roku). Program posiada całą gamę dokumentów związanych z rozrachunkami z kontrahentami typu: noty odsetkowe, ponaglenia zapłaty, potwierdzenia salda, przelewy (w tym przelewy elektroniczne). W oparciu o wprowadzone do programu dokumenty oraz dekrety automatycznie sporządzane i drukowane są deklaracje dochodowe oraz deklaracja VAT-7. System filtrów definiowanych (dowolnie przez użytkownika) daje nieograniczone możliwości w zakresie sporządzania zestawień i pozyskiwania informacji istotnej dla użytkownika w dowolnym momencie roku obrachunkowego. Księgowość w systemie enova reprezentuje nową generację oprogramowania do pełnej księgowości pracującego w środowisku Windows. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom program jest bardzo elastyczny – stąd możliwość samodzielnego modyfikowana i dostosowana do własnych potrzeb parametrów programu. Oprócz funkcji opartych o ogólne zasady prowadzenia rachunkowości, program dostarcza szerokiego wachlarza funkcji związanych z automatyzacją ewidencjonowania dokumentów, dekretacji powtarzanych dokumentów czy też Operacji gospodarczych. Program przygotowany został z myślą o przedsiębiorstwach, prowadzących księgowość opartą o plan kont. Konfigurowalność systemu gwarantuje, że jest on „otwarty” na wiele sugestii Operatora. Napisano go z myślą o Księgowych, którzy chcą posługiwać się ergonomicznym narzędziem informatycznym, które ma im usprawniać codzienną pracę, zamykanie miesiąca czy roku obrachunkowego.
  • Moduł Handel MODUŁ HANDEL. Moduł Handel systemu enova przeznaczony jest do zarządzania działalnością handlowo – magazynową firmy. Pozwala on zarówno na ewidencję i zarządzanie dokumentami handlowymi typu faktury, paragony, korekty, jak i gospodarkę magazynową przy pomocy dokumentów PZ, WZ, RW, PW, itp. Moduł enova Handel pozwala także ewidencjonować oferty i zamówienia oraz automatycznie przetwarzać je na dokumenty faktur i magazynowe. Podobnie jak i pozostałe elementy systemu wyposażony jest w rozbudowaną konfigurację, za pomocą której dostosowujemy program do specyficznych wymagań Użytkownika.
  • Stany magazynowe Listy ‘Cennik’ i ‘Stany magazynowe’ są miejscem przechowywania informacji o towarach i usługach. Towary podlegają ewidencji z punktu widzenia stanów magazynowych, usługi nie posiadają stanów magazynowych. Karta towarowa zawiera dane o nazwie, przechowuje wiele rodzajów kodów identyfikacyjnych, jednostkę z możliwością zastosowania jej zamiennika (przeliczenia), stawkę VAT oraz dowolną liczbę automatycznie naliczanych cen, stan minimalny, maksymalny oraz inne informacje. Odpowiednie zdefiniowanie kart umożliwia edycję nazw i opisów na dokumentach sprzedaży. Na kartach można zarejestrować zamienniki towarowe. Karta towarowa dostarcza informacje o zasobach związanych z każdą dostarczaną partią towaru (partie towaru rejestrowane są jako odrębne pozycje, dzięki czemu Operator ma możliwość sprzedaży ze wskazaniem partii z uwzględnieniem różnych cen zakupu), uzyskanej marży w powiązaniu z dokumentem i zbiorczo oraz o obrotach (lista wszystkich dokumentów związanych z towarem). Cechy. Mechanizm definiowanych przez Użytkownika pól umożliwia wprowadzanie dodatkowych informacji do systemu. Przy jego pomocy można np. opatrzyć towary datami o określonym znaczeniu (np. upływ ważności atestu).
  • Użytkownik UŻYTKOWNIK. Pracuję samodzielnie na programie ENOVA od marca 2010r. Wcześniej przez 2 tygodnie podglądałam pracę wcześniejszej księgowej. Na początku program wydawał mi się bardzo „okrężny”, zwłaszcza moduł Handel i mało intuicyjny. Gdy usiadłam samotnie przy programie, zaczęłam skracać sobie pewne Operacje, czego nie robiła poprzednia księgowa. Polubiłam program. Jednak nadal mam zastrzeżenia do Handlu – brakuje mi w nim szybkiego i bezpośredniego dostępu do szczegółów poszczególnych transakcji i towarów. Ale ogólnie przyjemnie mi się pracuje na tym programie. Jednak przekazuję słowa krytyki dla producenta za BARDZO OGÓLNIKOWĄ dokumentację książkową. Praktycznie w dokumentacji są wyłącznie informacje, co program „potrafi”, a jest kompletny brak opisu, JAK krok po kroku zrobić daną rzecz. Niewinna.

Opinia o programie ENOVA

Na początku program wydawał mi się bardzo „okrężny”, zwłaszcza moduł Handel i mało intuicyjny.

Podsumowanie moduł handel

  • MODUŁ EWIDENCJI ŚRODKÓW PIENIĘŻNYCH. Integralnym elementem systemu enova jest Ewidencja Środków Pieniężnych, która wspiera przede wszystkim pracę osób odpowiedzialnych za prowadzenie raportów kasowych, ewidencjonowanie wyciągów bankowych, prowadzenie rozliczeń z kontrahentami, windykacje należności w firmie. System enova został wyposażony w funkcjonalność, która odpowiada za ewidencjonowanie, tworzenie i raportowanie wszystkich Operacji gospodarczych oraz dokumentów, które związane są z prowadzeniem rozrachunków, rozliczeń z kontrahentami, pracownikami, urzędami, bankami.
  • MODUŁ KADRY PŁACE. Moduł Kadry Płace Przeznaczony do pełnej obsługi działu kadr i rachuby płac w firmach zatrudniających od kilkudziesięciu do kilku tysięcy pracowników. Odpowiednia parametryzacja systemu gwarantuje łatwość jego przystosowania do zmieniających się przepisów kadrowo-płacowych, przy czym z założenia większość modyfikacji użytkownik może zrealizować we własnym zakresie. Program gwarantuje dużą swobodę w definiowaniu własnych harmonogramów czasu pracy i składników wynagrodzenia. Pozwala na uzależnienie ich wartości m.in. od czasu pracy, okresu nieobecności, stażu pracy lub innych zdefiniowanych atrybutów. Możliwe są rozliczenia wielowalutowe (w szczególności rozliczenia pracowników polskich pracowników zatrudnionych za granicą).
  • MODUŁ KSIĘGOWOŚĆ. Moduł Księgowość systemu enova oparty jest o dziennik księgowy w pełni zgodny z wymogami ustawy o rachunkowości. Dokumenty różnych typów ewidencjonowane przez program rozszerzają informacje zawarte w dzienniku. Program pozwala na budowę planu kont nieograniczonej liczbie poziomów syntetyki. Dodatkowo możliwa jest budowa kont słownikowych, powstających w chwili dokonywania na nie księgowania. Pozwala to na ograniczenie ilości kont do tych, które są niezbędne przez wyeliminowanie np. kont kontrahentów, z którymi nie zostały dokonane żadne Operacje.
  • MODUŁ KSIĘGA INWENTARZOWA. Moduł Księga inwentarzowa pozwala na pełną rejestrację zdarzeń związanych ze środkami trwałymi. Możemy otrzymać zarówno aktualny plan amortyzacji, jak i plan amortyzacji na dowolny dzień. Oprócz środków trwałych program ewidencjonuje wartości niematerialne i prawne oraz wyposażenie (obiekty o wartości niewystarczającej do uznania ich za środek trwały), które zaliczane są w koszty, bez konieczności ich amortyzowania.
  • WDROŻENIA. System enova Kadry Płace został zaprojektowany w taki sposób, że jego wdrożenie nie wymaga zmian w faktycznym kodzie programu. W praktyce oznacza to, że to samo oprogramowanie działa w dowolnej konfiguracji dostosowanej do potrzeb Klienta. Rozbudowany generator raportów jest wbudowanym narzędziem systemu umożliwiającym tworzenie złożonych raportów i innych dokumentów. Wraz z modułem płacowym dostarczana jest demonstracyjna baza danych. Baza ta zawiera standardowe definicje dodatków i potrąceń, tabele podatkowe, algorytmy pozwalające na obliczanie Operacji płacowych oraz zestaw dokumentów i raportów dostosowanych do aktualnych przepisów prawnych.
  • SoftwareStudio Sp. z o.o. jest autoryzowanym Partnerem firmy Soneta Sp. z o. o. producenta systemu ENOVA ;w zakresie sprzedaży i wdrażania systemów wspomagających zarządzanie firmą. Pomagamy naszym Klientom w wyborze i uruchomieniu odpowiednich rozwiązań systemowych, sprzętowych i finansowych, optymalnych dla specyfiki ich działalności. Nasze wdrożenia realizujemy zgodnie z przyjętą przez nas metodyką wdrożeniową, stworzoną w oparciu o opisywane w literaturze wzorce oraz nasze doświadczenia. W prowadzonych projektach staramy się nie tylko zaimplementować aktualny model działania firmy w nowym systemie informatycznym, ale także proponujemy zwykle pewne sprawdzone rozwiązania które przyniosą Klientowi mierzalne korzyści. Każde wdrożenie traktujemy indywidualnie, ale cel zawsze jest taki sam – wdrożyć system w zakładanym przez Klienta zakresie i czasie oraz przy kosztach nie wyższych niż planowane. Klientom, którzy użytkują już wdrożone systemy, proponujemy powdrożeniowe usługi serwisowe. W zależności od potrzeb Klienta dobieramy taki zakres usług, który będzie dla niego optymalny. Zapewniamy między innymi dostęp do aktualnych wersji oprogramowania i dokumentacji oraz kompetentny hot-line. Nasza oferta nie ogranicza się do uruchomienia systemu ERP. Jeśli jest taka potrzeba dostarczamy naszym Klientom niezbędny sprzęt oraz oprogramowanie dodatkowe.
Kategorie: ERP