System ERP

System ERP

ERP to skrót angielskiego Enterprise Resource Planning, co znaczy Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa. Nazwa ta oznacza informatyczny system aplikacji, który integruje procesy przedsiębiorstwa na wszystkich jego szczeblach. ERP przeznaczone jest dla przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych. Konsultanci prowadzą wdrożenie programów wg różnych metod, w tym najczęściej metodyki wdrożeniowej, pozwalającej wypracować optymalne dla danego Klienta rozwiązanie biznesowo-informatyczne, w oparciu o indywidualne podejście do jego potrzeb oraz o doświadczenie zdobyte podczas wieloletnich wdrożeń i pracy z klientami.

(więcej…)
Kompletacja

Kompletacja

Produkt można zarówno „wyprodukować” w procesie kompletacji, jak i kupić u zewnętrznego dostawcy; posiadany na stanie produkt można sprzedać, przesunąć do innego magazynu itp. Zasadniczą różnicą pomiędzy kartoteką produktu i towaru jest to, że produkt posiada zakładkę Kompletacja, na której określamy składniki, z jakich może zostać „złożony” dany produkt.Rodzaje kartotek kompletacji – istnieją dwa rodzaje kartotek używanych dla wykonania kompletacji – produkt i receptura. Kartoteka produktu jest bardzo podobna do zwykłej kartoteki towarowej. Posiada ona stan magazynowy, może byd przyjmowana i wydawana dokumentami innymi niż kompletacja. W odróżnieniu od kartoteki produktowej receptura jest bytem nieco „wirtualnym”. Nie posiada ona stanu magazynowego, nie może zostać kupiona czy sprzedana. Funkcjonalność kompletacji w enova umożliwia realizację uproszczonych procesów produkcyjnych, polegających na przekształceniu: Kilku składników w jeden produkt koocowy (kompletacja – z kilku elementów składamy w jeden produkt/komplet) Jednego składnika w kilka produktów (dekompletacja – jeden element wyjściowy „rozkładamy” na kilka produktów koocowych)Kilku składników do kilku produktów (taki proces najcelniej byłoby określid mianem „przepakowanie” – z kilku elementów wejściowych otrzymujemy kilka produktów koocowych. Taki scenariusz może również odpowiadad powstawaniu odpadów czy produktów ubocznych – w wyniku zadziałania kompletacji obok właściwego produktu powstają dodatkowe produkty uboczne).

(więcej…)

Faktury i magazyn

Moduł Handel nie wymaga od Klienta dostosowania jego struktur organizacyjnych do systemu. Mechanizm definiowania dokumentów (poza standardowymi, udostępnionymi w systemie) i budowania relacji miedzy nimi daje duże możliwości adaptacji systemu do istniejącego w firmie obiegu dokumentów handlowych i magazynowych. Jednocześnie można narzucić poprzez system rozwiązania organizacyjne, modyfikujące dotychczasowe sposoby funkcjonowania przedsiębiorstwa. Moduł w jednym i drugim przypadku staje się sprawnym narzędziem pracy i zarządzania działami „przychodowymi” w firmie.

(więcej…)

Hermes SQL – Realizacja zlecenia produkcyjnego

Realizacja zlecenia produkcyjnego może być przeprowadzona dla całego zlecenia, pojedynczej pozycji lub dowolnej ilości wybranych pozycji. Program daje wiele możliwości i miejsc z których możemy dokonać realizacji. Opcja ta pozwala na realizację pozycji zlecenia, które zostały zaznaczone znacznikiem z lewej strony. W ten sposób możemy zrealizować kilka pozycji zlecenia. Program generuje w tle dokumenty przychodowe oraz rozchodowe, jeżeli wszystkie niezbędne składniki są w odpowiednich ilościach na magazynach.

(więcej…)

enova

Enova to zintegrowany system nowej generacji do wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem klasy ERP. To nowoczesny system ekspercki, dzięki czemu jest w stanie zaoferować znaczą oszczędność czasu i środków, jak również wspomóc w stosowaniu efektywnych rozwiązań.

enova365 jest tożsama funkcjonalnie z enova działającą od kilku lat u 6500 użytkowników, wzbogacona o warstwę funkcjonalności Internetu mobilnego, dostarczana w chmurze, serwisowana i wdrażana lokalnie przez ogólnopolską sieć autoryzowanych partnerów.

(więcej…)

Planowanie raportu

Program Report Builder umożliwia tworzenie wielu rodzajów raportów. Można na przykład tworzyć raporty pokazujące sumaryczne lub szczegółowe informacje o sprzedaży, trendy marketingowe i sprzedażowe, raporty Operacyjne lub pulpity nawigacyjne. Tworzone raporty mogą wykorzystywać zaawansowane funkcje formatowania tekstu, np. dla zamówień sprzedaży, katalogów produktów czy listów seryjnych. Wszystkie opisane raporty są tworzone przy użyciu różnych kombinacji tych samych podstawowych elementów konstrukcyjnych dostępnych w programie Report Builder. Aby powstały raport był merytorycznie przydatny i czytelny, warto zacząć od przygotowania jego planu.

(więcej…)

Enova dla biznesu

Oprogramowanie ENOVA, firmy Soneta to pierwszy, zintegrowany system do zarządzania przedsiębiorstwem i księgowością napisany w technologii Microsoft.NET.

System ENOVA sprzedawany jest w trzech odmianach funkcjonalnych, w „trzech kolorach”. W związku z tym system enova może rozwijać się, wraz z rosnącymi potrzebami Użytkownika. W tym przypadku zamiast kosztownej wymiany oprogramowania mamy do czynienia wyłącznie z rozszerzeniem funkcjonalności.

(więcej…)

Corax ERP – zmiana wartości środka trwałego dowód

Tabela ta zawiera listę utworzonych w module dowodów WT (zmiana wartości początkowej i/lub umorzenia środka trwałego). Dowody WT są dowodami zmiany wartości środka trwałego wskutek np. jego modernizacji, ulepszenia i/lub dowodami zmiany wartości umorzenia (narastająco tzn. od początku naliczania amortyzacji). Po zrealizowaniu dowodu WT zmiany jego wartości są widoczne natychmiast w kartotece środka trwałego.

(więcej…)

Corax ERP – wartość początkowa środka trwałego

Wartość początkowa pierwotna W tym polu należy wprowadzić pełną wartość początkową środka trwałego. Jest to najczęściej cena zakupu ewentualnie powiększona o koszty transportu i inne koszty zwiększające cenę nabycia. W odróżnieniu od kwoty w polu [ wartość początkowa pierwotna podatkowa] jest to zawsze pełna wartość nabycia, niezależnie od tego, czy odpisy z tytułu amortyzacji podlegają ograniczeniom, czy też nie. Wartość początkowa aktualna Jest to pole analogiczne do pola poprzedniego, z tym, że kwota wprowadzona w tym polu jest podstawą obliczeń amortyzacji bilansowej. Program podpowiada w tym polu wartość pola poprzedniego. Różnica pomiędzy wartością początkową pierwotną a wartością początkową aktualną może wynikać na przykład z faktu zwiększenia wartości początkowej w wyniku modernizacji środka trwałego. Zmiany wartości początkowej aktualnej możliwe są tylko za pomocą dowodu WT.

(więcej…)