Listy ‘Cennik’ i ‘Stany magazynowe’ są miejscem przechowywania informacji o towarach i usługach. Towary podlegają ewidencji z punktu widzenia stanów magazynowych, usługi nie posiadają stanów magazynowych. Karta towarowa zawiera dane o nazwie, przechowuje wiele rodzajów kodów identyfikacyjnych, jednostkę z możliwością zastosowania jej zamiennika (przeliczenia), stawkę VAT oraz dowolną liczbę automatycznie naliczanych cen, stan minimalny, maksymalny oraz inne informacje.

Odpowiednie zdefiniowanie kart umożliwia edycję nazw i opisów na dokumentach sprzedaży. Na kartach można zarejestrować zamienniki towarowe. Karta towarowa dostarcza informacje o zasobach związanych z każdą dostarczaną partią towaru (partie towaru rejestrowane są jako odrębne pozycje, dzięki czemu Operator ma możliwość sprzedaży ze wskazaniem partii z uwzględnieniem różnych cen zakupu), uzyskanej marży w powiązaniu z dokumentem i zbiorczo oraz o obrotach (lista wszystkich dokumentów związanych z towarem). Cechy. Mechanizm definiowanych przez Użytkownika pól umożliwia wprowadzanie dodatkowych informacji do systemu. Przy jego pomocy można np. opatrzyć towary datami o określonym znaczeniu (np. upływ ważności atestu).

Magazyn

Moduł enova zarządzający dokumentami magazynowymi. Na podstawie dokumentów magazynowych mogą być tworzone dokumenty sprzedaży i odwrotnie. Poza standardowymi relacjami między dokumentami, Klient ma możliwość definiowania własnych dokumentów i tworzenia zależności między nimi. Ta metoda pozwala na stworzenie dowolnego obiegu dokumentów w firmie bez konieczności „naginania” jej organizacji do systemu.

Relacje między dokumentami. Definiowanie własnych powiązań umożliwia tworzenie relacji wielu dokumentów np. Użytkownik ma możliwość przekształcenia jednego dokumentu zakupu do wielu przyjęć magazynowych w różnych magazynach. W systemie można przechowywać dokumenty wzorcowe, które nie wpływają na stany magazynowe, a służą do szybkiego tworzenia innych dokumentów.

Typy dokumentów. W systemie enova, w części Handel, występuje najczęściej wykorzystywany standardowy zestaw dokumentów: faktury zakupu, korekty zakupu, faktury (dla firmy, dla osoby fizycznej, MP, do paragonu, zbiorcze) paragony, korekta sprzedaży, rezerwacje, oferty, zamówienia, przyjęcie do magazynu, wydanie z magazynu, przesunięcie międzymagazynowe, rozchód wewnętrzny, inwentaryzacja, strata, nadwyżka i inne. Mechanizm tworzenia własnych dokumentów umożliwia dostosowanie systemu do potrzeb Użytkownika. Numeracja dokumentów jest definiowana przez Użytkownika.

Stany magazynowe

Listy ‘Cennik’ i ‘Stany magazynowe’ są miejscem przechowywania informacji o towarach i usługach. Towary podlegają ewidencji z punktu widzenia stanów magazynowych, usługi nie posiadają stanów magazynowych. Karta towarowa zawiera dane o nazwie, przechowuje wiele rodzajów kodów identyfikacyjnych, jednostkę z możliwością zastosowania jej zamiennika (przeliczenia), stawkę VAT oraz dowolną liczbę automatycznie naliczanych cen, stan minimalny, maksymalny oraz inne informacje. Odpowiednie zdefiniowanie kart umożliwia edycję nazw i opisów na dokumentach sprzedaży. Na kartach można zarejestrować zamienniki towarowe. Karta towarowa dostarcza informacje o zasobach związanych z każdą dostarczaną partią towaru (partie towaru rejestrowane są jako odrębne pozycje, dzięki czemu Operator ma możliwość sprzedaży ze wskazaniem partii z uwzględnieniem różnych cen zakupu), uzyskanej marży w powiązaniu z dokumentem i zbiorczo oraz o obrotach (lista wszystkich dokumentów związanych z towarem). Cechy. Mechanizm definiowanych przez Użytkownika pól umożliwia wprowadzanie dodatkowych informacji do systemu. Przy jego pomocy można np. opatrzyć towary datami o określonym znaczeniu (np. upływ ważności atestu).

Inwentaryzacja

System enova pozwala ewidencjonować dokumenty inwentaryzacji. Na ich podstawie umożliwia stworzenie dokumentów typu Inwentaryzacja Strata i Inwentaryzacja Nadwyżka. Dokumenty te, wynikające z różnicy pomiędzy stanem w systemie a inwentaryzacją, powstają dopiero w momencie zatwierdzenia dokumentu Inwentaryzacji. Jednak odpowiednie raporty na bieżąco pozwalają określić wielkość straty i nadwyżki inwentaryzacyjnej.

Faktury i magazyn

Moduł Handel nie wymaga od Klienta dostosowania jego struktur organizacyjnych do systemu. Mechanizm definiowania dokumentów (poza standardowymi, udostępnionymi w systemie) i budowania relacji miedzy nimi daje duże możliwości adaptacji systemu do istniejącego w firmie obiegu dokumentów handlowych i magazynowych. Jednocześnie można narzucić poprzez system rozwiązania organizacyjne, modyfikujące dotychczasowe sposoby funkcjonowania przedsiębiorstwa. Moduł w jednym i drugim przypadku staje się sprawnym narzędziem pracy i zarządzania działami „przychodowymi” w firmie.

Faktury

Moduł Faktury zapewnia obsługę w zakresie ewidencjonowania dokumentów sprzedaży, towarów oraz usług. Moduł Ewidencji Środków Pieniężnych, uzupełniający funkcjonalność Faktur, dostarcza informacji o stanie rozrachunków z kontrahentami i stanie finansowym przedsiębiorstwa. Bogaty wachlarz raportów pozwala analizować efektywność działań handlowych. Podstawowe funkcje to: generowanie list i dokumentów sprzedaży, tworzenie kart towarowych i usługowych, definiowanie cen i tworzenie cenników, przechowywanie informacji o kontrahentach, bankach i urzędach. Program prowadzi ewidencję rozrachunków (z uwzględnieniem kompensat), posiada całą gamę dokumentów związanych z rozrachunkami z kontrahentami typu: noty odsetkowe, ponaglenia zapłaty, przelewy (w tym przelewy elektroniczne). System filtrów definiowanych przez Użytkownika zapewnia duże możliwości w zakresie sporządzania zestawień i pozyskiwania w dowolnym momencie informacji istotnej dla Użytkownika.


Magazyn

MAGAZYN. Moduł enova zarządzający dokumentami magazynowymi. Na podstawie dokumentów magazynowych mogą być tworzone dokumenty sprzedaży i odwrotnie. Poza standardowymi relacjami między dokumentami, Klient ma możliwość definiowania własnych dokumentów i tworzenia zależności między nimi. Ta metoda pozwala na stworzenie dowolnego obiegu dokumentów w firmie bez konieczności „naginania” jej organizacji do systemu. Relacje między dokumentami. Definiowanie własnych powiązań umożliwia tworzenie relacji wielu dokumentów np. Użytkownik ma możliwość przekształcenia jednego dokumentu zakupu do wielu przyjęć magazynowych w różnych magazynach. W systemie można przechowywać dokumenty wzorcowe, które nie wpływają na stany magazynowe, a służą do szybkiego tworzenia innych dokumentów. Typy dokumentów. W systemie enova, w części Handel, występuje najczęściej wykorzystywany standardowy zestaw dokumentów: faktury zakupu, korekty zakupu, faktury (dla firmy, dla osoby fizycznej, MP, do paragonu, zbiorcze) paragony, korekta sprzedaży, rezerwacje, oferty, zamówienia, przyjęcie do magazynu, wydanie z magazynu, przesunięcie międzymagazynowe, rozchód wewnętrzny, inwentaryzacja, strata, nadwyżka i inne. Mechanizm tworzenia własnych dokumentów umożliwia dostosowanie systemu do potrzeb Użytkownika. Numeracja dokumentów jest definiowana przez Użytkownika.

Faktury z magazynem

Moduł Magazyn, uzupełniony modułem Faktury systemu enova, tworzy jego część o nazwie Handel..

Moduł Handel nie wymaga od Klienta dostosowania jego struktur organizacyjnych do systemu. Mechanizm definiowania dokumentów (poza standardowymi, udostępnionymi w systemie) i budowania relacji miedzy nimi daje duże możliwości adaptacji systemu do istniejącego w firmie obiegu dokumentów handlowych i magazynowych. Jednocześnie można narzucić poprzez system rozwiązania organizacyjne, modyfikujące dotychczasowe sposoby funkcjonowania przedsiębiorstwa. Moduł w jednym i drugim przypadku staje się sprawnym narzędziem pracy i zarządzania działami „przychodowymi” w firmie.<


  • enova Kadry Płace Program enova moduł kadry i płace gwarantuje dużą swobodę w definiowaniu własnych harmonogramów czasu pracy i składników wynagrodzenia. Pozwala na uzależnienie ich wartości m.in. od czasu pracy, okresu nieobecności, stażu pracy lub innych zdefiniowanych atrybutów. Możliwe są rozliczenia wielowalutowe (w szczególności rozliczenia pracowników polskich pracowników zatrudnionych za granicą). Współpraca z Programem Płatnika, nie wymaga żadnej konfiguracji. Program współpracuje z dowolnymi czytnikami – Rejestratorami Czasu Pracy (RCP) oraz programami pakietu MS Office (Word, Excel, …). Integracja dotyczy zarówno standardowych wydruków programu (umów o pracę, świadectwo pracy…) jak i zestawień przygotowywanych przez użytkownika programu. Wbudowany język raportów pozwala na znaczną dowolność w tworzeniu zaawansowanych raportów. Program spełnia wszystkie wymagania polskiego ustawodawstwa w zakresie ewidencji danych kadrowych, naliczania wynagrodzeń, stażów i zasiłków chorobowych, podatków oraz składek ZUS.
  • Stany magazynowe STANY MAGAZYNOWE. Program WMS rejestruje stany magazynowe, porwadzi ewidencję ilościowo wartościową. Jednocześnie oprogramowanie WMS zapewnia kotnrolę stanów magazynowych. Listy ‘Cennik’ i ‘Stany magazynowe’ są miejscem przechowywania informacji o towarach i usługach. Towary podlegają ewidencji z punktu widzenia stanów magazynowych, usługi nie posiadają stanów magazynowych. Karta towarowa zawiera dane o nazwie, przechowuje wiele rodzajów kodów identyfikacyjnych, jednostkę z możliwością zastosowania jej zamiennika (przeliczenia), stawkę VAT oraz dowolną liczbę automatycznie naliczanych cen, stan minimalny, maksymalny oraz inne informacje. Odpowiednie zdefiniowanie kart umożliwia edycję nazw i opisów na dokumentach sprzedaży. Na kartach można zarejestrować zamienniki towarowe. Karta towarowa dostarcza informacje o zasobach związanych z każdą dostarczaną partią towaru (partie towaru rejestrowane są jako odrębne pozycje, dzięki czemu Operator ma możliwość sprzedaży ze wskazaniem partii z uwzględnieniem różnych cen zakupu), uzyskanej marży w powiązaniu z dokumentem i zbiorczo oraz o obrotach (lista wszystkich dokumentów związanych z towarem). Cechy. Mechanizm definiowanych przez Użytkownika pól umożliwia wprowadzanie dodatkowych informacji do systemu. Przy jego pomocy można np. opatrzyć towary datami o okreslonym znaczeniu (np. upływ ważności atestu).
  • Enova opinie Enova to zintegrowana aplikacja nowej generacji do wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem, ponieważ na rynku jest bardzo wiele różnego rodzaju oprogramowania wspomagającego pracę w firmie zapraszamy do zapoznania się z opiniami użytkowników, księgowych, partnerów zajmujących się wdrożeniami do umieszczania własnych opinii o systemie. Mamy nadzieję że zawarte tu informacje będą pomocne przy wyborze oprogramowania ERP oraz firmy wdrażającej oraz świadczącej usługi serwisowe. Ponadto zapraszamy firmy programistyczne do opisywania własnych rozwiązań współpracujących z systemem ENOVA, ich opinie jako profesjonalistów w dzienie informatyki są także bardzo cenne. Zapraszamy SoftwareStudio partner ENOVA – Poznań, Warszawa, Wrocław, Zielona Góra, Gorzów.
  • Integrator systemów IT W miarę zwiększania się złożoności systemów i obejmowania przez nie coraz to nowych dziedzin życia integracja systemów nabiera coraz większego znaczenia. Integracja w informatyce to całokształt działań zmierzających do scalenia (spójności) rozwiązań informatycznych uzyskanych na zasadzie synergii. Wyróżnia się kilka jej odmian: integracja aplikacji — działania związane z wdrażaniem rozwiązań specjalizowanego oprogramowania (branżowych);integracja danych — działania mające na celu eliminowanie z bazy danych powtórzeń oraz elementów zbędnych (w miarę użytkowania dane wykazują tendencję do dezintegracji); integracja sieciowa — działania związane z instalacją sieci lokalnych i rozległych, okablowania strukturalnego, światłowodów itp; integracja systemowa — działania z zakresu instalowania systemów Operacyjnych, baz danych, oprogramowania biurowego, komunikacyjnego, okablowania strukturalnego, aktywnych urządzeń sieciowych, urządzeń pamięci masowych, łączy internetowych, kontroli dostępu, zasilania, instalacji alarmowych itp. Przykład integracji: firma może posiadać bazę danych zawierającą stany magazynowe, jednocześnie może posiadać witrynę internetową, która powstała osobno. Integracja tych systemów daje możliwość, aby witryna internetowa korzystała z bazy magazynowej i informowała internautów o dostępności towarów.

Program magazyn

Program Magazyn WMS.net można wdrożyć i zintegrować z systemem WF-mag WAPRO, znanym od wielu lat oprogramowaniem dla firm. Wdrożeniem rozwiązania zajmuje się firma iMAG Centrum Oprogramowania. Oczywiście można używać niezależne programy, w ten sposób że biuro prowadzi ogólną ewidencję księgowo – handlową magazynu, natomiast niezależnie swoją ewidencję wyłącznie ilościową prowadzi magazynier. Magazynier w programie WMS rejestruje inne informacje, interesujące go z punktu widzenia logistyki, a nie handlu czy księgowości. Takie wykorzystywanie ma jednak swoje ograniczenia i wady. Zwykle stany magazynowe w dwóch niezależnych programach nie będą zgodne, bo każdy może wprowadzać inne dane. Na pewno będzie kłopot z utrzymaniem dyscypliny pracy z programem i pilnowaniem zgodności baz produktów czy kontrahentów. Alternatywą jest wdrożenie zintegrowanego rozwiązania, czyli programu WMS.net stanowiącego dodatek dla systemu nadrzędnego jakim jest WAPRO WF-mag. Magazyn Wysokiego Składowania dla systemu WAPRO pozwala ponadto na dostęp przez przeglądarkę internetową użytkownikom nie tylko w sieci lokalnej, ale także klientom i partnerom. Wykorzystanie SQL Reporting Services pozwala na szybkie i eleganckie tworzenie raportów prac magazynierów, zajętości miejsc składowania itp. Zastosowanie kodów kreskowych 1D lub 2D pozwala na szybką identyfikację pozycji, kody kreskowe mogą być odczytywane z bazy WF-mag WAPRO lub prowadzone niezależnie w samym systemie WMS.

Magazyn

W systemie można przechowywać dokumenty wzorcowe, które nie wpływają na stany magazynowe, a służą do szybkiego tworzenia innych dokumentów.

Podsumowanie stany magazynowe

  • FAKTURY. Moduł Faktury zapewnia obsługę w zakresie ewidencjonowania dokumentów sprzedaży, towarów oraz usług. Moduł Ewidencji Środków Pieniężnych, uzupełniający funkcjonalność Faktur, dostarcza informacji o stanie rozrachunków z kontrahentami i stanie finansowym przedsiębiorstwa. Bogaty wachlarz raportów pozwala analizować efektywność działań handlowych. Podstawowe funkcje to: generowanie list i dokumentów sprzedaży, tworzenie kart towarowych i usługowych, definiowanie cen i tworzenie cenników, przechowywanie informacji o kontrahentach, bankach i urzędach. Program prowadzi ewidencję rozrachunków (z uwzględnieniem kompensat), posiada całą gamę dokumentów związanych z rozrachunkami z kontrahentami typu: noty odsetkowe, ponaglenia zapłaty, przelewy (w tym przelewy elektroniczne). System filtrów definiowanych przez Użytkownika zapewnia duże możliwości w zakresie sporządzania zestawień i pozyskiwania w dowolnym momencie informacji istotnej dla Użytkownika.
  • SPRZEDAŻ. W module sprzedaży generowane są następujące dokumenty: faktury, faktury do paragonu, paragony, faktury korygujące. Użytkownik ma możliwość zdefiniowania własnych dokumentów sprzedaży (tylko w wersji Złotej i Platynowej Handlu, nie dotyczy samego fakturowania). Dokument sprzedaży umożliwia podział płatności, wprowadzając różne formy, terminy a nawet płatników. Szeroki zakres filtrowania informacji daje Użytkownikowi znaczące możliwości analizowania danych dotyczących sprzedaży. Numeracja dokumentów jest definiowana przez Użytkownika. W trakcie zamykania dokumentu system informuje o limicie kredytowym kontrahenta, jego zobowiązaniach, w tym przeterminowanych. Możliwe jest zablokowanie sprzedaży z powodu zaległości płatniczych.
  • CENNIK. Lista jest miejscem przechowywania informacji o towarach i usługach. Karta towarowa zawiera dane o nazwie, dostawcy, przechowuje wiele rodzajów kodów identyfikacyjnych, jednostkę, stawkę VAT oraz definiuje wartość narzutu i marży. Odpowiednie zdefiniowanie kart umożliwia edycję nazw i opisów na dokumentach sprzedaży. Karty towarowe występujące w module Handel przechowują także informacje o zasobach, uzyskanej marży i obrocie. Opis w module Handel. Ceny. Enova pozwala na stworzenie dowolnej liczby cen. Ich wartość definiowana jest poprzez narzut, marżę, różnego rodzaju cechy kontrahenta i towaru. Mechanizm ten umożliwia automatyzację wyliczenia cen, wartości brutto i netto. Określenie wartości ceny podstawowej na karcie towaru (np. równej cenie zakupu) zapoczątkowuje proces automatycznego wyliczenia pozostałych cen.
  • KONTRAHENCI I URZĘDY. Słownik przechowuje dane o partnerach handlowych, bankach i urzędach. Podstawowe informacje w przypadku odbiorców towarów i usług to dane teleadresowe, nr NIP, formy i terminy płatności oraz przydzielony rabat oraz limit kredytowy. Na karcie można zarejestrować dowolna liczbę rachunków kontrahenta. Ponadto z poziomu karty kontrahenta użytkownik ma dostęp do rozrachunków i dokumentów rozliczeniowych.
  • EWIDENCJA VAT . Moduł Faktury prezentuje rejestr VAT w postaci tabelarycznego zestawienia z możliwością wydruku deklaracji podatkowych.
  • ŚRODKI PIENIĘŻNE. Moduł umożliwia prowadzenie raportów kasowych i bankowych (w tym walutowych). Służy do wystawiania i drukowania kwitów KP i KW, na podstawie których sporządzany jest raport kasowy za dowolny okres oraz do ewidencji wyciągów bankowych. Rozliczenia pomagają na bieżąco śledzić stan rozrachunków z kontrahentami, (stan zobowiązań i należności). Funkcjonalność jest wzbogacona o opcje naliczania odsetek oraz drukowania not odsetkowych, ponagleń zapłaty, potwierdzeń salda i poleceń przelewu (w tym przelewów elektronicznych). Program prowadzi również ewidencję rozrachunków walutowych wraz z tabelą kursów i automatyczną ewidencją różnic kursowych bieżących i statystycznych na koniec roku. Prowadzi ewidencję dokumentów rozliczeniowych takich jak różnice kursowe, kompensaty, rozliczenie zaliczek, delegacji. Możliwe są w formie elektronicznej importy wyciągów bankowych i eksport przelewów.
  • ZAMIENNIKI. Zamienniki. Na kartach można zarejestrować zamienniki towarowe, które podpowiedzą się automatycznie przy braku pokrycia na żądany towar.
  • MAGAZYN. Moduł enova zarządzający dokumentami magazynowymi. Na podstawie dokumentów magazynowych mogą być tworzone dokumenty sprzedaży i odwrotnie. Poza standardowymi relacjami między dokumentami, Klient ma możliwość definiowania własnych dokumentów i tworzenia zależności między nimi. Ta metoda pozwala na stworzenie dowolnego obiegu dokumentów w firmie bez konieczności „naginania” jej organizacji do systemu. Relacje między dokumentami. Definiowanie własnych powiązań umożliwia tworzenie relacji wielu dokumentów np. Użytkownik ma możliwość przekształcenia jednego dokumentu zakupu do wielu przyjęć magazynowych w różnych magazynach. W systemie można przechowywać dokumenty wzorcowe, które nie wpływają na stany magazynowe, a służą do szybkiego tworzenia innych dokumentów. Typy dokumentów. W systemie enova, w części Handel, występuje najczęściej wykorzystywany standardowy zestaw dokumentów: faktury zakupu, korekty zakupu, faktury (dla firmy, dla osoby fizycznej, MP, do paragonu, zbiorcze) paragony, korekta sprzedaży, rezerwacje, oferty, zamówienia, przyjęcie do magazynu, wydanie z magazynu, przesunięcie międzymagazynowe, rozchód wewnętrzny, inwentaryzacja, strata, nadwyżka i inne. Mechanizm tworzenia własnych dokumentów umożliwia dostosowanie systemu do potrzeb Użytkownika. Numeracja dokumentów jest definiowana przez Użytkownika.
  • INWENTARYZACJA. Inwentaryzacja środków trwałych i wyposażenia prowadzona tradycyjnie trwa długo i jest uciążliwa z uwagi na trudności w zidentyfikowaniu i spisaniu majątku. System enova pozwala ewidencjonować dokumenty inwentaryzacji. Na ich podstawie umożliwia stworzenie dokumentów typu Inwentaryzacja Strata i Inwentaryzacja Nadwyżka. Dokumenty te, wynikające z różnicy pomiędzy stanem w systemie a inwentaryzacją, powstają dopiero w momencie zatwierdzenia dokumentu Inwentaryzacji. Jednak odpowiednie raporty na bieżąco pozwalają określić wielkość straty i nadwyżki inwentaryzacyjnej.
  • Moduł Handel nie wymaga od Klienta dostosowania jego struktur organizacyjnych do systemu. Mechanizm definiowania dokumentów (poza standardowymi, udostępnionymi w systemie) i budowania relacji miedzy nimi daje duże możliwości adaptacji systemu do istniejącego w firmie obiegu dokumentów handlowych i magazynowych. Jednocześnie można narzucić poprzez system rozwiązania organizacyjne, modyfikujące dotychczasowe sposoby funkcjonowania przedsiębiorstwa. Moduł w jednym i drugim przypadku staje się sprawnym narzędziem pracy i zarządzania działami „przychodowymi” w firmie.<
Kategorie: ERP